Αλλες Μορφες Κινησης


Βιοαιθανολη

Ενα σχετικα νεο εναλλακτικο καυσιμο που μπορει να χρησιμοποιηθει και σε αυτοκινητα, ειναι η Βιοαιθανολη. Προκειται για ενα καυσιμο που συνισταται  κατα 85% απο αιθανολη προερχομενη απο επεξεργασια βιομαζας, και κατα 15% απο βενζινη. Η αιθανολη απελευθερωνει σαφως λιγοτερους ρυπους απο τη βενζινη, ενω προερχεται απο βιομαζα (φυτικης προελευσης, παρασκευάζεται κυριως απο τη ζυμωση και αποσταξη ζαχαρουχων και αμυλουχων φυτων). 



Παρολα αυτα, σαν εναλλακτικη μορφη κινησης παραμενει αμφιλεγομενη ως προς την ουσιαστικη οικολογικη της συνεισφορα, κι αυτο γιατι πολλες ερευνες υποστηριζουν οτι η παραγωγη αιθανολης ειναι τοσο ενεργοβορα ωστε απαιτειται περισσοτερη ενεργεια  για να παραχθεί απο την ενεργεια που τελικα θα αποδωσει. Ακομα, δημιουργειται μεγαλο ζητημα σε σχεση με τις εκτασεις που χρειαζονται για να επιτευχθει μια παγκοσμιας κλιμακας παραγωγη (κοπη δασων, μειωση εκτασεων για βρωσιμες καλλιεργειες, αυξησης χρησης υδατινων πορων κ.α.). Χρησιμοποιειται μονο σε ορισμενες χωρες, οπως πχ.στη Σουηδια.  



Ηλεκτροκινηση & Υβριδικα Αυτοκινητα 

Τα υβριδικα αυτοκινητα χρησιμοποιουν ενα συμβατικο κινητηρα (δηλ.εσωτερικης καυσης, συνηθως βενζινης) και ηλεκτροκινητηρα. Υπαρχουν διαφοροι τροποι λειτουργιας και κατηγοριοποιησης (πχ. ηπια υβριδικα κ.α.) αλλα η αρχη παραμενει γενικα η ιδια: οταν το οχημα χρειαζεται μικρη ισχυ υπερτερει ο ηλεκτροκινητηρας και αντιστροφα. 
Απο τα παραπανω ειναι εμφανες οτι τα πλεονεκτηματα του ηλεκτροκινητηρα αφορουν κυριως στις μετακινησεις στην πολη. Η τεχνολογια βεβαια σε αυτα τα αυτοκινητα συνεχως εξελισεται, ετσι θα βλεπουμε ολο και πιο βελτιωμενα μοντελα (αυξηση αυτονομιας, ανεφοδιασμος ηλεκτρικης ενεργειας εξωτερικα με μπριζα, κ.α.). 

Τα υβριδικα οχηματα θεωρουνται οικολογικα μιας που καταναλωνουν λιγοτερα καυσιμα απο τα συμβατικα και ετσι ρυπαινουν πολυ λιγοτερο το περιβαλλον. Ο βαθμος μειωσης των ρυπων ποικιλει αναλογα με το που κινουμαστε, ετσι ενα αυτοκινητο που κινειται  πχ στην Αθηνα, οπου λογω κινησης και χαμηλων ταχυτητων υπερτερει ο ηλεκτροκινητηρας, θα ρυπαινει πολυ λιγοτερο απο ενα αντιστοιχο αυτοκινητο που κανει διαδρομες στην Εθνικη Οδο. Επισης, το ηλεκτρικο ρευμα θα πρεπει να προερχεται απο ανανεωσιμες πηγες ενεργειας (πχ. ηλιακα παρκα). Η τεχνολογια εχει ηδη αγγιξει τα αμιγως ηλεκτρικα αυτοκινητα αντιμετωπιζοντας επιτυχως τα διαφορα προβληματα (χρονος φορτισης, αυτονομια κα) που υπηρχαν στο παρελθον.




Ενεργειακες Κυψελες Καυσιμου



Μια πραγματικα φουτουριστικη προσεγγιση της αυτοκινησης, εχει ηδη ξεκινησει να πραγματοποιειται! Το αυτοκινητο που διαθετει ενεργειακες κυψελες καυσιμου, κινειται με αυτονομη ηλεκτρικη ενεργεια η οποια παραγεται απο το οξυγονο της ατμοσφαιρας σε συνδυασμο με υδρογονο. Αποτελει με βεβαιοτητα μια εναλλακτικη ταση της τεχνολογιας του μελλοντος, η οποια ειναι οικολογικη μιας που δεν εκπεμπονται ρυποι αλλα νερο.

 
Πυρηνικη Ενεργεια
 
Βρισκεται ακομη σε πρωϊμο πειραματικο σταδιο. Η ιδεα βασιζεται στη χρηση ενος ηπιου ραδιενεργού υλικου, του θοριου.  Το θοριο μεσα απο ειδικες διαδικασιες θα παραγει θερμοτητα η οποια θα μετατρεπεται σε ηλεκτρικη ενεργεια
 
Οι υπερμαχοι αυτης της τεχνολογιας υποστηριζουν οτι ειναι ακινδυνη, δεν επιβαρυνει το περιβαλλον και εξασφαλιζει τεραστια αυτονομια. Μιας ομως που ενα τετοιο εγχειρημα βρισκεται στα σπαργανα, το μονο που μπορουμε να πουμε με σιγουρια ειναι πως ο χρονος θα δειξει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου